عطرهای کاهش اشتها

عطرهای کاهش اشتها

سیستم لیمبیک ارتباط نزدیکی با هیپوتالاموس دارد که اشتها را تنظیم می کند.به دلیل همین ارتباط است که استرس یا مشکلات روانی باعث افزایش اشتها می شود – غذا جایگزین شادی و آرام بخش می شود.

از طریق گیرنده های بویایی می توانیم بر سیستم لیمبیک و از طریق آن بر هیپوتالاموس تأثیر بگذاریم.یک کیسه با رایحه وانیل، دارچین یا نعنا همراه خود داشته باشید. اگر به طور ناگهانی میل به خوردن چیزی احساس کردید، بو را استشمام کنید.

سیستم لیمبیک رفتارهای هیجانی و محرک‌های انگیزشی را که در ارتباط با بقای نفس و گونه می‌باشند، تنظیم می‌کند. همچنین، عملکرد سیستم اتونوم و درون ریز را خصوصاً در پاسخ به محرک‌های هیجانی کنترل کرده و سطح برانگیختگی در اثر محرک‌ها را کنترل می‌کند. این هیجانات شامل لذت، خشم، ترس و امثاله هستند. علاوه بر این، بسیاری از این ساختارها نقش مهمی در فرایند حافظه و ذخیره‌سازی اطلاعات داشته و برخی ارتباط نزدیکی با سیستم بویایی دارند.

اجزای درگیر در دستگاه لیمبیک دو دسته اند. برخی از آن‌ها زیرقشری بوده و برخی دیگر قسمت‌هایی از قشر مغز هستند. بخش قشری حلقه‌ای از قشر را تشکیل می‌دهد که پیرامون قسمت‌های زیرقشری قرار دارد و به همین دلیل لوب لیمبیک نیز نامیده می‌شود. قشر اینسولار، قشر اوربیتوفرونتال، شکنج‌های ساب‌کولوزال، سینگولیت و پاراهیپوکامپ و قلابی (uncus) از جمله ساختارهای تشکیل دهنده این حلقه هستند. این قسمت‌ها بیشتر جزو پالئوکورتکس می‌باشند. بخش زیرقشری دستگاه لیمبیک از ساختارهایی همچون هیپوتالاموس، آمیگدال، هیپوکامپ، هسته‌های سپتال، قسمت‌هایی از عقده‌های قاعده‌ای (بازال گانگلیا) و برخی از هسته‌های تالاموسی مانند هسته قدامی تشکیل شده است.

  ۴ معیار کلیدی + ۷ توصیه مهم خرید عطر و ادکلن خوب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *