روش‌های صحیح استفاده از عطر

روش‌های صحیح استفاده از عطر

اکثر افراد عطرزدن را کاری ساده و بدون نیاز به رعایت اصول خاص تلقی می‌کنند و از روش های صحیح استفاده از عطر اطلاعی ندارند.

رعایت نکات مهم در نحوه استفاده از عطر می‌تواند باعث ماندگاری و طول عمر بیشتر آن شود. همچنین استفاده از این راهکار‌ها منجر به افزایش قدرت پخش بو در عطر‌ها خواهد شد.

عطر، علاوه‌بر نقش مهمی که در استایل و جذابیت دارد، همچون یک امضاء مخصوص است که با یادآوری آن، ویژگی‌های شخصیتی در ذهن افراد حک می‌شود. ما در این مقاله، نیم‌نگاهی به نحوه عطر‌زدن و بهترین روش برای استفاده از آن را خواهیم داشت.

آموزش روش های صحیح استفاده از عطر

برای افزایش ماندگاری رایحه یک عطر نیاز است که مطابق با روش‌های صحیح اسپری‌کردن در نقاط مناسب بدن عمل کنید. ۲ نکته اساسی که در این خصوص از اهمیت بسیاری برخوردار هستند، توجه به قسمت مورد نظر و میزان استفاده از عطر است.

محل مناسب برای عطر زدن

عطرزدن به برخی از نقاط مختلف بدن می‌تواند باعث کاهش ماندگاری رایحه و بوی آن شود. بنابراین، بهتر است برای یادگیری و رعایت روش ‌های صحیح استفاده از عطر، ابتدا محل مناسب بدن برای اسپری‌کردن عطر را بشناسید.

قسمت‌هایی که نبض بدن با شدت بیشتری می‌زند، یک نقطه مناسب و هوشمندانه برای عطرزدن به‌شمار می‌رود. در این ناحیه به‌دلیل عملکرد فعالانه نبض و دمای بالای ناشی از آن، پخش بو و ماندگاری عطر بیشتر خواهد‌ بود.

مچ دست، از دیگر نواحی پرطرفدار و شناخته‌شده برای عطرزدن است. این نقطه یکی از ساده‌ترین قسمت‌ها برای زدن عطر بوده و به‌دلیل قرارداشتن نبض در این ناحیه، توانایی بالایی در ایجاد ماندگاری بیشتر عطر خواهد داشت.

ترقوه یا استخوان‌های کنار گردن، از دیگر محل‌های مناسب برای خوشبو‌کردن آن به کمک عطر است. این ناحیه با انتقال سریع رایحه به بینی و پخش بوی کاملا اصولی، به‌عنوان یک گزینه تضمینی برای استفاده از عطر‌ است.

  عطرهای کاهش اشتها

گردن، داخل زانو‌ها و پشت گوش‌ها از دیگر نقاط پیشنهادی برای عطر زدن است. نبض بدن در این ناحیه با شدت بیشتری عمل می‌کند. به کمک دمای بالای بدن و آزادسازی رایحه عطر در این نقطه، میزان ماندگاری بو در آن افزایش پیدا می‌کند.

چه میزان از عطر و ادکلن باید استفاده شود؟

درادامه توضیحات مربوط به روش های صحیح استفاده از عطر، توضیحاتی در رابطه با میزان استفاده از عطر و ادکلن خواهیم داد. به‌طور کلی هیچ استانداردی درخصوص میزان استفاده از عطر ذکر نشده است. برای اسپری‌کردن آن می‌توان از ۳ الی ۵ پاف برای پخش بو و ماندگاری بیشتر رایحه استفاده کرد.

درصورتی‌که احساس می‌کنید میزان اسپری‌کردن برای شما کافی نیست می‌توانید از چند پاف بیشتر نیز استفاده کنید. توصیه می‌شود ۲ بار بر نواحی پشت گوش خود اسپری کنید.

همچنین یک اسپری بر پشت گردن و ۲ اسپری بر استخوان ترقوه می‌تواند پخش بوی مناسبی را ایجاد کند.

یکی از روش ‌های صحیح استفاده از عطر، نحوه اسپری‌کردن آن است. هنگام اسپری‌کردن آن به میزان ۱۰ الی ۱۵ سانتی‌متر شیشه عطر را از خود دور کنید. با این روش بخش بیشتری از پوست درمعرض رایحه آن قرار می‌گیرد و باعث اشباع‌شدن آن در یک نقطه نخواهد شد.

دقت کنید که بیشتر از ۴ پاف، از عطر خود اسپری نکنید زیرا باعث آزار دیگران خواهد شد.

نحوه استفاده از ادکلن برای خانم ها

پیش‌تر، در رابطه با روش های صحیح استفاده از عطر توضیحاتی داده‌ایم. حال به طور کلی، نحوه استفاده درست از ادکلن و نقاط مهم بدن که برای اسپری کردن عطر مناسب هستند را شرح خواهیم داد.

  خرید آنلاین عطر را از کجا انجام دهیم؟

بهترین نقطه برای استفاده از ادکلن زنانه، اسپری‌کردن آن روی شکم، سینه‌، پشت گوش‌ و پشت زانوها است. این نواحی دارای حرارت و دمای بیشتری نسبت به سایر نقاط بدن هستند و ماندگاری بو در این بخش‌ها بیشتر خواهد بود‌.

حرارت‌ بالا در نواحی خاصی از بدن زنان باعث هماهنگی میان نت پایه و نت میانی عطر شده و استشمام آن را بهتر می‌کند. بهترین زمان برای عطرزدن بانوان پس از حمام است. در این وضعیت به‌دلیل وجود رطوبت در بدن، حجم بیشتری از رایحه حفظ می‌شود و میزان پخش بوی آن ۲چندان خواهد شد.

نحوه استفاده از ادکلن برای آقایان

نواحی مناسب برای استفاده از ادکلن مردانه از تنوع بسیاری برخوردار است. آرنج داخلی، مچ دست، شانه‌ها، گردن و سینه از نقاط مناسب برای اسپری‌کردن عطر در مردان است که باعث ایجاد پخش بوی مناسب و ماندگاری بیشتر آن خواهد شد.

یکی از روش های صحیح استفاده از عطر، استفاده از آن در نواحی ذکرشده است که باعث استشمام مستقیم رایحه می‌شود و نیازمند میزان کمتری از اسپری‌کردن است. بهترین شیوه عطرزدن در مردان، زدن یک پاف روی نبض گردن و ۲ پاف برای پشت گوش‌ها است.

انتخاب عطر مناسب

همیشه انتخاب بوی مناسب عطر، یکی از کارهای دشوار برای افراد بوده است. هزاراین رایحه در فروشگاه‌ها وجود دارد که فرد می‌تواند از میان آن‌ها بوی مورد نظر خود را انتخاب کند. مرحله اول در گلچین ‌کردن عطر مناسب برای هر فرد، تعیین‌ کردن نوع رایحه است.

برای مثال رایحه‌های گلی، چوبی، شرقی و خنک مختلفی وجوددارند که می‌توان از میان آن‌ها یکی را انتخاب کرد. رایحه‌های گلی، معمولا مورد پسند خانم‌ها قرارمی‌گیرند. این نوع بوها، از یک گل یا ترکیب عصاره چند گل به وجود آمده‌اند. عطر‌های گلی به دلیل داشتن بوی ملایم و شیرین و دادن حس رمانتیک به فرد، بیشتر برای خانم ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

  عطر مناسب هدیه دادن | بهترین عطرهای زنانه و مردانه برای هدیه

رایحه‌های چوبی دسته‌ای از بوهای طبیعی و جنگلی را تشکیل می‌دهند. این عطرها، بویی ترکیب شده از چوب و خزه طبیعی را تشکیل می‌دهند. این نوع رایحه‌ها معمولا گرم هستند که استفاده از آن‌ها در میهمانی‌های شبانه معمول‌تر است.

رایحه‌های شرقی که از پرطرفدارترین نوع عطرها هستند، معمولا گرم و شیرین هستند و در ساخت آن‌ها از مواردی همچون چوب دارچین، وانیل، مشک و ادویه‌جات گرم استفاده شده.

رایحه‌های خنک، از انواعی هستند که در آن‌ها از ترکیبات مصنوعی استفاده شده است. این عطرها یادآور بوی ناب و طبیعی اقیانوس هستند که یک انتخاب مناسب و دوست داشتنی برای آقایان به حساب می‌آیند.

فروشگاه آنلاین عطرش ارائه‌دهنده ادکلن‌های متنوع با ماندگاری و کیفیت بسیار بالای پخش بو است که شما می‌توانید برای خرید انواع عطرهای زنانه و مردانه به وب‌سایت آن مراجعه کنید.

جمع‌بندی

رعایت نکات ذکرشده در خصوص روش‌ های صحیح استفاده از عطر می‌تواند منجر به پخش بوی کاملاً استاندارد و ماندگاری بسیار بالای رایحه آن شود. یکی از اصلی‌ترین موضوعات مهم درباره عطرزدن استفاده از میزان مناسب برای اسپری‌کردن آن است.

پس از آن، لازم است تا یک فروشگاه معتبر در زمینه خرید این محصول بیابید. فروشگاه آنلاین عطرش، یکی از بهترین عرضه‌کنندگان عطر است. شما می‌توانید با مراجعه به سایت این مجموعه، محصول مناسب خود را با بالاترین میزان ماندگاری و مناسب‌ترین قیمت تهیه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *