تسکین درد با کمک کافئین

تسکین درد با کمک کافئین

چگونه کافئین به تسکین دردها کمک می کند

کافئین یکی از ترکیبات فعال در بیشتر داروهاست که حاوی استامینوفن و آسپیرین است که باعث شگفتی و تعجب مردم شده است. با این حال مقاله ای که در ژورنال انجمن پزشکی امریکا منتشر شد، نشان داد که کافئین می تواند اثربخشی سایر مسکن ها را افزایش دهد و همزمان میزان مصرف مسکن های موردنیاز برای تسکین درد را کاهش دهد. در واقع محققان دریافتند وقتی در تهیه و تولید یک قرص از کافئین استفاده می شود، تنها به کمتر از 40درصد داروهای مسکن نیاز است. یکی از مقالات اخیر که در ژورنال درد منتشر شد، نشان داد که کافئین می تواند درد عضلات را در طول ورزش کاهش دهد و به ورزشکاران کمک کند تا بر سفتی و گرفتگی عضلات هنگام ورزش غلبه کنند و بتوانند فعالیت های ورزشی را تا بالاترین سطح انجام دهند. این مقاله نگاه دقیقتری به تاثیر کافئین بر درد و تسکین آن دارد.

 کافئین به مسکن ها کمک می کند تا وارد جریان خون شوند:

 کافئین به مسکن ها کمک می کند تا وارد جریان خون شوند
 کافئین به مسکن ها کمک می کند تا وارد جریان خون شوند

هنگام افزودن کافئین به مسکن ها، دانستن چگونگی برهمکنش این مواد و دلیل آن بسیار مهم است. محققان Cochrane library با مروری بر 19 پژوهش روی 72000 بیمار که از شدت درد به مصرف داروهای مسکن روی آورده بودند، به این نتیجه رسیدند که  کافئین به مسکن ها کمک می کند تا فورا وارد جریان خون شوند. این محرک به ماندگاری مسکن ها در جریان خون کمک می کند.
این محرک نوعی منقبض کننده عروق است که به عروق و شریان های باریک کمک کرده و مقدار جریان خون در بخشی از بدن را محدود می کند. درد زمانی رخ می دهد که حجمی از خون وارد بخشی از بدن شود و کافئین به کاهش این حجم از خون و درنهایت کم شدن درد کمک می کند. بنابراین کافئین، محرک عصب مرکزی است که عضلات را شل کرده و روند جریان خون را بهبود می دهد.

  بهترین سایت خرید لباس مردانه

تاثیر کافئین بر تقویت خلق وخو:

تاثیر کافئین بر تقویت خلق وخو
تاثیر کافئین بر تقویت خلق وخو

کافئین نه تنها موجب تسکین درد می شود بلکه اثر مثبتی بر خلق و خو دارد. هنگام خوش خلقی، غالبا درد کمتری احساس می شود. درحالیکه این تاثیر در بیشتر افراد نسبتا کمتر است اما زمانی این تاثیر قابل توجه است که درد غیرقابل تحمل شود.
غلبه بر دردهای شدید و طولانی منجر به افسردگی می شود. آرشیو مقالات پزشکی نشان داد زنانی که روزانه 2 یا 3 فنجان قهوه مصرف می کنند، شانس آنها در ابتلا به افسردگی کمتر از 15درصد است. اگرچه اثرات کافئین بر خلق وخو مورد مطالعه قرار گرفته اما لازم به ذکر است که مصرف دوز بالای کافئین با اثرات منفی مثل اضطراب همراه است.

کافئین به کارآیی و عملکرد استامینوفن و آسپیرین کمک می کند:

از مزیت های دیگر کافئین این است که سرعت ورود استامینوفن و آسپیرین را به جریان خون افزایش داده و سرعت عمل و کارآیی آنها را بالا می برد.
کافئین جذب داروهای مسکن مثل استامینوفن و آسپیرین را بهبود می دهد بنابراین بدن می تواند این داروها را با سرعت بیشتری بکار بیاندازد  و دوز کمتری از دارو برای تسکین درد استفاده شود که در این صورت عوارض جانبی و خطرات آن کمتر خواهد بود.

چه مقدار کافئین برای تسکین درد لازم است:

تنها دوز کمی از کافئین برای افزایش اثربخشی داروهای مسکن موردنیاز است. مقدار کافئین موردنیاز باعث احساس شادی و سرخوشی و عادت به مصرف کافئین نمی شود. اما بهتر است در مصرف کافئین زیاده روی نکنیم یا در مواقع غیرضرور از آن استفاده نشود چون ترک مصرف کافئین باعث درد و حتی درد معده و رفلاکس می شود. 

  خرید آنلاین عطر را از کجا انجام دهیم؟

منبع: داروخانه دکتر شهرزادی

          

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *