عطر مناسب هدیه دادن | بهترین عطرهای زنانه و مردانه برای هدیه

عطر مناسب هدیه دادن | بهترین عطرهای زنانه و مردانه برای هدیه

انتخاب هدیه مناسب برای عزیزان، برای بسیاری از افراد کاری دشوار می‌باشد؛ چرا که همه ما دوست داریم بهترین هدیه‌ها را به افراد ارزشمند زندگی خود بدهیم، هدیه‌ای که درخور آن شخص و نمایانگر بخشی از توجه و قدردانی ما نسبت به او باشد. عطرها یکی از بهترین انتخاب‌ها برای هدیه دادن می‌باشند، به این دلیل که هر عطر یک دنیای شگفت‌ انگیز و مجزا در خود دارد و با هدیه دادن آن به عزیزان، به راستی یک دنیای جدید به آن‌ها هدیه می‌دهیم! نکته مهم برای هدیه دادن عطر این است که شما باید در انتخاب عطری که می‌دهید، وسواس و دقت زیادی به خرج دهید و سراغ گزینه‌هایی بروید که برای فرد مورد نظر شما مناسب‌تر است. در این مقاله قصد داریم تا چند نمونه از بهترین عطرهای مناسب هدیه دادن را به شما معرفی کنیم.

چند نکته در مورد انتخاب عطر به عنوان هدیه

برای کادو دادن ادکلن زنانه و مردانه، نکات زیادی وجود دارد که باید به آن‌ها نهایت توجه را داشته باشید، تا بتوانید در آخر، یک انتخاب مناسب و هوشمندانه انجام دهید!

  • اولین نکته بسیار حائز توجه، ویژگی‌های شخصیتی فرد است که در انتخاب عطر مناسب برای او موثر می‌باشد. فضای بویایی هر عطر با عطرهای دیگر تفاوت دارد، درست مانند انسان‌ها که از همه نظر با یکدیگر متفاوت هستند! از این رو، شما باید به دنبال خرید عطری باشید که با ویژگی‌های شخصیتی فرد مورد نظر شما هم‌خوانی داشته باشد.
  • دومین نکته مهم هم این است که شما باید به نوع رابطه خود با شخص مورد نظر نیز توجه داشته باشید. اگر آن شخص از نزدیکان شما است، قطع به یقین شما شناخت کافی روی او دارید و دستتان برای انتخاب عطری که مناسب شخصیت، استایل و سلیقه او باشد، بسیار باز است. اما اگر قصد دارید برای کسی که چندان با او صمیمی نیستید عطر بخرید، بهتر است گزینه‌های خود را به عطرهای ملایم‌تر و همه‌ پسند‌تر محدود کنید و سراغ عطرهای خیلی خاص نروید، چرا که ممکن است انتخاب شما با سلایق او جور در نیاید!
  • سومین نکته مهم، زمان هدیه دادن شما است! باید به این توجه کنید که در چه فصلی از سال هستیم و در این فصل، چه عطرهایی برای استفاده مناسب‌تر هستند. به عنوان مثال، شما نباید یک عطر گرم و سنگین را در فصل تابستان به کسی هدیه بدهید، چرا که استفاده از این نوع عطرها در فصل گرما می‌تواند برای آن شخص آزاردهنده بوده و حتی موجب آسیب شود.
  • چهارمین نکته نیز توجه به حساسیت‌های احتمالی فرد می‌باشد. بعضی افراد به برخی مواد گیاهی و یا شیمیایی حساسیت‌های پوستی و یا تنفسی دارند و ممکن است مواد به کار رفته و رایحه برخی عطرها برای آن‌ها مناسب نباشد. همچنین در انتخاب عطر برای افرادی که میگرن دارند نیز باید نهایت دقت و توجه را به کار بگیرید، تا مبادا باعث آسیب آن‌ها شوید.
  • نکته پنجم و آخر، یک پیشنهاد جالب ! در وهله اول باید گفت که شما برای انتخاب بهتر میان عطرها، بهتر است که رایحه آن‌ها را تست کنید و در مدت زمانی مناسب، سیر بویایی آن را مورد بررسی قرار بدید و ببینید که آیا انتخاب مناسبی هستند، یا نه. برای انجام این کار، امکان خرید دکانت عطر مورد نظر شما برای تست کردن رایحه وجود دارد! شما می‌توانید دکانت عطرهای متنوع را با قیمت‌های بسیار مناسب تهیه کنید و رایحه آن‌ها را مورد بررسی قرار بدهید.
  ۴ معیار کلیدی + ۷ توصیه مهم خرید عطر و ادکلن خوب

عطرهای زنانه برای هدیه دادن

چند مورد از بهترین عطرهای زنانه برای هدیه دادن، به شرح زیر هستند :

ایو سن لوران لوم لیبر

عطر لیبر از برند ایو سنت لوران، یکی از محبوب‌ترین عطرهای سال 2019 این برند می‌باشد که در گروه بویایی شرقی فوژه به بازار عرضه شد. این عطر معتدل دارای رایحه‌ای بسیار جسور بوده که به خوبی، نشان دهنده علت انتخاب واژه “لیبر” به عنوان اسم آن است. شعار این عطر این است: “زن امروز؛ قوی، اصیل، آزاد”. عطر لیبر در نت‌های اولیه خود دارای اسانس نارنگی ماندارین، اسطوخودوس و برگ درخت نارنج است که از همان ابتدا، رایحه اسطوخودوس اصالت خود را به رایحه کلی عطر غالب می‌کند و در ادامه با ورود نت‌های یاس و شکوفه پرتقال نیز، همچنان اثر خود را حفظ کرده و در لایه‌های زیرین با غلبه نت‌های مشک، وانیل، سدر، عنبر آرام آرام کم‌رنگ می‌شود و رایحه‌ای ملایم از این عطر باقی می‌ماند، که نمایانگر آزادی روحی است. اگر به فکر خرید عطر برای هدیه دادن هستید. این عطر می‌تواند برای تمام بانوان جسور و قدرتمند، یک انتخاب مناسب و عالی باشد.

ورساچه کریستال نویر ادو پرفیوم

عطر کریستایل نویر محصول سال 2004 برند ایتالیایی و محبوب ورساچه می‌باشد که با طبعی گرم و در گروه بویایی شرقی گلی به بازار عرضه شده است. رایحه این عطر پاییزی، با نت‌های گرم و تند هل، زنجبیل و فلفل آغاز می‌شود و آرام آرام با ورود نت‌های گاردنیای یاسمنی، نارگیل، شکوفه پرتقال و گل صدتومانی به شیرینی می‌گراید و در نهایت، گرمای خود را با اسانس‌های مشک، کهربا و چوب صندل سفید کامل می‌کند. یکی از بهترین عطرهای زنانه برای استفاده در مراسم‌های رسمی و لباس‌های مجلسی می‌باشد.

  عطر نیش چیست؟ + معرفی بهترین برند عطر نیش در دنیا

کازاموراتی زرجف بوکت آیدیل

بهترین عطر زنانه برای هدیه دادن از برند ایتالیایی سرژف در سری محبوب کازموراتی، این عطر در سال 2010 وارد بازار شد و از همان ابتدا، جایگاه خوبی را بین عطرهای محبوب گرم و زمستانه پیدا کرد. عطر بوکت آیدیل با گروه بویایی شرقی چوبی، عطری بسیار خاص و اغواگر، برای خانم‌های زیبا و با اصالت است. نت‌های ابتدایی این عطر شامل دارچین و جوز می‌باشد که با رایحه سدر، چوب صندل سفید و پاپیروس ادامه پیدا کرده و در آخر با ختم شدن به نت‌های دانه تونکا، مشک، وانیل، شکوفه تنباکو، لابدانیوم، فضای چوبی و پودری گرم و دلچسب خود را به نهایت می‌رساند.

عطرهای مردانه برای هدیه دادن

حال که با پیشنهادهای ما در مورد عطرهای زنانه مناسب هدیه دادن آشنا شدید، نوبت به معرفی انواع عطر مردانه مناسب هدیه دادن می‌باشد.

نارسیسو رودریگز بلو نویر ادو تویلت

ادو تویلت بلو نویر از برند آمریکایی نارسیسو رودریگز، یکی از محبوب‌ترین محصولات سال 2015 این برند است که در گروه بویایی چوبی ادویه‌ای طبقه بندی می‌شود. این عطر گرم که برای استفاده در فصل پاییز و زمستان طراحی شده، یکی از جذاب‌ترین رایحه‌ها را برای آقایان دارد. وجود نت‌های هل، جوز، مشک، کهربا، خس خس و سدر، این ادو تویلت را به یکی از فوق العاده‌ترین انتخاب‌ها برای استفاده در فصل سرما، برای آقایان شیک پوش کرده است.

کازاموراتی زرجف مفیستو

عطر مفیستو یکی دیگر از پرطرفدارترین عطرهای سری کازاموراتی برند ایتالیایی سرژف می‌باشد. این عطر – که در گروه بویایی مرکباتی معطر طبقه بندی می‌شود – عطری خنک با رایحه‌ای دلچسب و سبک می‌باشد، که از بهترین انتخاب‌ها برای فصل تابستان محسوب می‌شود. رایحه این عطر ترکیبی بسیار خوشایند از انواع مرکبات و گل‌های شیرین ملایم است و نت‌های به کار رفته در آن، برای بیشتر ذائقه‌ها خوش می‌آید. نت‌های اولیه به کار رفته در این عطر شامل ترنج، لیمو ترش و گریپ فروت می‌باشد و در لایه‌های میانی نیز در کنار رایحه غالب مرکبات، عطر رز، اسطوخودوس و زنبق احساس می‌شود. مشک، کهربا، سدر و چوب صندل سفید نیز در لایه‌های زیرین این عطر خودنمایی می‌کنند.

  معرفی چند عطر و ادکلن مناسب برای کودکان

ایو سن لوران لانویت د لوم ادو تویلت

ادو تویلت لانویت از برند فرانسوی ایو سن لوران، یکی از پرطرفدارترین محصولات این شرکت می‌باشد که در سال 2009 با گروه بویایی چوبی ادویه‌ای و طبع گرم وارد بازار شده است. این عطر دلربا به طول معمول در فصل پاییز و با لباس‌های نه چندان ضخیم پاییزی استفاده می‌شود و با فضای زرد و نارنجی این فصل، همخوانی بسیار دارد. از نت‌های به کار رفته در این عطر مردانه اصل می‌توان هل، ترنج، اسطوخودوس، سدر، خس خس و زیره را نام برد.

مرسدس بنز له پارفوم

برند آلمانی مرسدس بنز در سال 2015 عطری تحت عنوان مرسدس بنز له پارفوم در گروه بویایی چوبی چایپر به بازار عرضه کرد. این عطر طبع بسیار گرمی داشته و مناسب استفاده در فصل سرما است. مرسدس بنز بهترین ادکلن مردانه برای هدیه دادن با پخش‌بو و ماندگاری بالا است، در کنار فضای چوبی کمی از رایحه ادویه‌ای نیز برای گرما بخشیدن به رایحه کلی عطر استفاده کرده است. نت‌های اولیه این عطر شامل ترنج و فلفل صورتی هستند و در ادامه، نت‌های بنفشه، صمغ گالبانیوم و زعفران وارد می‌شوند تا به فضای ادویه‌ای دامن بزنند. در آخر نت‌های کهربا، نعناع هندی، خس خس و عود رایحه چوبی و دودی عطر را کامل می‌کنند. این عطر برای آقایانی که استایل رسمی دارند، بسیار خوشایند خواهد بود.

سخن آخر

در این مقاله در مورد نکات مهمی که هنگام خرید عطر برای هدیه دادن به عزیزانتان باید به آن‌ها توجه کنید توضیح دادیم و همچنین تعدادی عطر مناسب اکثر سلایق به شما معرفی کردیم. امید است که این مقاله توانسته باشد به عنوان راهنمای شما برای انتخاب عطر مناسب هدیه دادن، عمل کرده و کمکی به شما کرده باشد. ما همواره در تلاش هستیم تا با تهیه و گردآوری مطالب مفید برای مخاطبان، شما را در انتخاب عطرهای مختلف و کسب اطلاعات بیشتر راهنمایی کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *